2012年1月8日星期日

Vietnam(八)Cai River




又是新一天安排了新的行程

經過一條小村落呈現在眼前的仿佛上世紀的情景

新舊交錯的房屋將一條馬路規限得越見狹窄

鄰家的姑嬸坐在路旁邊擺果汁檔邊閒話家常

手還沒閒著地整理著午餐的蔬菜又順便放著犬兒

有新起的兩三層村屋同時也夾雜著破舊矮小的木房

連生個煤餅爐也要拎在路口空地

我看著這古老的煮食爐具實在束手無策

既要加煤又要添柴  更要不停地撥扇

少不免被燻得一頭煙

正所謂  搵食難  煮食更艱難



來到了主要的行程又是坐船遊Cai River

及到訪沿岸小村落

圖左上的造船廠簡陋地在一空地間

如果工程順利約一星期便可有新船下水

靠碼頭邊正是船主四代同堂之大屋

河兩岸對比強列的鐵皮殘屋及白色豪宅



當地難得一見的大籮筐水上泛舟剛好被我撞到    幸會    幸會

我好想可以成為座上客順水漂流

想必一定超過癮吧

又是整條河面眾多的採砂民工



辛勞地為口奔馳

連孕婦同樣要在搖晃不穩的木船上費力鏟挖河中的積砂

然後運往河邊收砂的卡車換取微薄的酬勞



小船行駛不久便到了上岸處

從圖上左的泥濘斜坡爬上岸

稍不留心便會滑落河中

連個石梯都沒有

我一躍而上幸好沒跌進河裡變泥鴨



走不久就進入像是世外桃園之地

大片的果園佈置也相當雅緻

在此停留順便午餐



粗茶淡飯的農家菜



飯後在果園遊了一圈剛好見導遊摘了一顆可可果

開了即吃一顆顆果核外裹著一層膜狀物

放入口很快便溶化吃了等於沒吃

味道酸酸甜甜的完全跟可可扯不上丁點關係



再下一程是看米紙加工場

像是家庭作坊的加工地

幾個女子分工合作

燃料竟然是收成後的穀殼類物盡其用

在此可看到平時少見品種

加入芝麻  香蔥等配料的米紙

烘脆後更可即食香脆得像薯片



再一個不遠之地就是PHO製作地

除了平時常見的白色還有黃色

攪拌好的米漿經一機械攤成大片狀

裝滿底下的竹排長度切斷待曬乾

再由另一部切麵機切成細條的PHO

包裝出售

兩者唯一分別就是顏色不同

但多數人喜愛的還是以白色為多

圖左下4個月BB安靜地睡在竹筐搖床上

噢   我超想擁有一張這麼舒服的竹吊床

睡在裡面可以搖呀搖   搖到外婆橋



參觀完PHO加工場又來到另一小巷人家

戶主見有客來即刻合作地拿出工具為我們示範

這越南經典的斗笠由她們手中誕生

葉片  竹條  鐵架  棉線

簡單的工具嫻熟的技巧

將原始的工藝得以保存

八十多的老太依然老當益壯

眼明手快將一根根竹條固定在鐵架上

如此手藝每頂開價才US$1

幫襯一頂聊表心意



告別了斗笠人家又來到了土陶製作

獨沽一味地只做這陶爐一款

家門前就地取材的泥土打造成一具具爐頭

刷上黃色的釉彩即告完成

籠中的鬥雞腿長頸長一副不好惹的戰鬥格



最後一處是草蓆編織

同樣的家庭作坊

當婦女們忙碌著的同時

旁邊吊床上攤著的是老大不小一壯男

編蓆需有2位合作進行

一織女盤腿坐地擱放織架於腿上

另一位將草繩遂一綁在長竹上由縫隙穿入織物內

織女捉住穿入的草繩  再以排擋將草繩向內拍緊

其間還會運用不同的色線編制花紋

逐條幼細的草繩慢慢織出一整張的草蓆

絕對是花心思的功夫活

一旁小小的織架用來編織餐墊等小形織物

圖左下的婦人正在將一堆亂草理出頭緒捲繞在線機上

每一處都見識到從未見過的工序及充滿智慧的人們

以勞力及創意謀生     可敬

其間導遊叫我體驗一下編織的過程

我說免了吧   他甚為不解追問何故

好吧   不瞞你說小女子家中之前竟然擁有一架類似織機

我說的是在玩具城買回的塑膠玩具  但功能原理同出一轍

曾幾何時我織呀織   得到的是小布一片

僅可給Barbie當尿布

對編織溫暖牌都視如等閒的我來說著實太過諷刺

從此罷手不再玩那幼稚玩具

所以嘛  對此類的織機我也算是老手  還需體驗嗎

導遊聽罷我的解釋   面露疑惑

Whatever



參觀了以上數種地道的民間文化作坊

回程間見到滿樹的果實

問導遊得知此果物在民間偏方可醫治小兒尿床

摘下一個剝開並無太大特別但味道實在難頂





回酒店梳洗小息



非常欣賞當地到處有心思的綠化



將街邊的矮樹修剪成各類形狀點綴街頭

夜晚更有燈飾裝點其中成了現成的聖誕樹





高大樹木同樣修剪有緻地各式各樣



酒店在沙灘一段插旗畫分地盤



並擺放躺椅供住客享用



由這小子全權打理

負責安排毛巾斟茶遞水



晚上到另一家餐廳嚐鮮



若大的沿海餐廳同樣主打海鮮

見有同樣的酸子醬汁改為蝦想著再次大快朵頤

誰知徹底失望味道跟之前的絕沒法比

同樣的調味竟有如此大之差別



既然如此水準那便不值介紹了


活活 at 01/15/2012 04:31 pm comment
毛豆,那個古老的煮食爐真的很蝦人,比我唔止一頭煙,應該一臉灰都似!……可可果原來唔係可可味咁奇既?咁佢個核有無可可味?……佢地D樹木修剪得好有層次,好靚!
毛豆 at 01/15/2012 08:40 pm reply
活活...對我地係都市長大既,呢D同火水爐都完全搞唔掂架..絕對一頭煙+成面灰啦XDD....係呀..我都係第一次食可可果..直情生果咁...果核我又冇食喎...當地既樹木全部都修得好有心思架...^^
Lilo at 01/12/2012 08:05 pm comment
很懷舊的一篇, 彷如時光倒流! "我一躍而上幸好沒跌進河裡變泥鴨"......哈哈...毛豆頂多變泥豆啫.....豈會變泥鴨XD
毛豆 at 01/12/2012 08:09 pm reply
世界好多地方尤其鄉村,都仲保留好多同類既生活方式...樣樣都好純樸 , 冇咁多污染.. 係既..係既..泥豆都冇變0者XDD
Gael at 01/11/2012 12:12 pm comment
味道實在難頂===>咁即係乜味呢? 頂帽都幾抵丫,你可以留黎行山用啦 這小子全權打理====>我諗他那份工也是一份優差吧,好似不太多遊客呢
毛豆 at 01/11/2012 01:37 pm reply
總之係超難聞既怪味..一聞即會彈開果隻~~ 買帽主要係幫下佢地0者..我冇要到呀留左俾司機..一定唔會戴啦... 你可以話係優差..但人工超平...呢日都仲係陰天...所以都冇得曬..唔多人...
嘉芙蓮 at 01/11/2012 02:38 am comment
呢篇睇到越南古舊, 傳統的一面! PHO 原來有黃色, 食咗咁多年宜家先知! 那間餐廳在海灘, 聽下海浪聲, 阡聞下海水味, 環境真係一流, 真可惜食物水準不合格!
毛豆 at 01/11/2012 09:59 am reply
但係當地人都係多數鐘意食白色...所以唔明點解仲整咁多黃既... 呢間餐廳位置絕對一流呀..係酒店行過對面唔遠處既海邊..仲成條街咁長都係佢既...同樣既酸子汁..同之前果間完全冇得比..超級失望...反而第一間我地去左2次...真係好正..^^
kelly at 01/10/2012 08:00 pm comment
參觀下呢點民間作坊,又幾有趣;好耐沒食過螄蛤啦,唔敢食呢!
毛豆 at 01/13/2012 09:10 am reply
係呀...依家環境水質好多污染嚴重..真係少食為妙..好在我都唔係太好...
kelly at 01/12/2012 10:47 pm reply
貝殼類的食物都係少食為妙啦!
毛豆 at 01/10/2012 11:44 pm reply
係呀....呢d好多真係成世人都未見過架....都係d好傳統既手藝...可以保存真係好好呢...我細個時食過下..不過好耐都唔食了...我連蜆都唔多食架....螄蛤真係要睇咩地方先敢食...
Ants at 01/10/2012 08:51 am comment
很平民化的舒適.......
毛豆 at 01/10/2012 10:10 am reply
同意 !
Ants at 01/10/2012 10:07 am reply
只是表示--看這人民生活 比看甚麼奢華豪侈 看得順眼得多........
毛豆 at 01/10/2012 08:59 am reply
冇你想像咁舒適啦....生活艱難喎...
Ugly Witch at 01/09/2012 07:55 am comment
腿長頸長,好一隻戰鬥格嘅鬥雞.
毛豆 at 01/09/2012 12:44 pm reply
絕對係啦^^
Ugly Witch at 01/09/2012 07:54 am comment
毛豆,果然好輕功,可以一躍而上泥濘斜坡.敢問師傅高姓大名?哈哈!!
毛豆 at 01/09/2012 12:44 pm reply
船泊埋去,個土坡唔係好高咋..只係泥濕好滑下...跳上去企定就冇問題..
噢!地利 Oh!tria at 01/09/2012 06:09 am comment
芝麻米紙我以為係有蟻添.
毛豆 at 01/09/2012 12:43 pm reply
你直情倒米啦XDD
奶油螃蟹 at 01/09/2012 01:00 am comment
好深入的體驗 行這旅行去了多少天? 隻雞有D恐怖...
毛豆 at 01/09/2012 12:42 pm reply
我23~30...芽莊都係幾日咋... 當地好多呢類鬥雞..
BK at 01/08/2012 04:10 pm comment
估唔到可可果嘅肉又咁可口喎⋯碟螄蛤得唔得? 好耐無見過⋯
毛豆 at 01/08/2012 04:19 pm reply
係呀..有得買我一定買黎食...幾好味添...^^ 我唔食螄蛤,但H話唔錯, 好鮮甜當地新鮮嘛....

沒有留言:

發佈留言